Havets Moder

I fredags var jag på ett litet äventyr!

Det har nämligen utkommit en bok med den fantastiska titeln Havets Moder. Det är en fin gammal grönländsk myt som har tolkats återberättats av Elisabeth Härenstam och som har illustrerats av grönländska skolbarn från den lilla bygden Kulusuk på östra Grönland.

Jag gick därför till Svenska Mässan i fredags för att få äran att träffa författaren till boken samt några av de barn som har illustrerat boken. Det fantastiska med alla dessa vackra illustrationer är att de är sprungna rakt ur barnens fantasi. Materialet de har jobbat med har de till största del funnit på den lokala soptippen och inspirationen hittade de strax utanför dörren. Illustationerna är oerhört vackra och väldigt målande.

Jag blev hemskt rörd och glad över det här mötet med författarinnan, de fyra fina barnen och barnens lärare som kan locka fram så mycket talang ur barnen.

& vet ni vad det bästa är? Barnen har signerat min bok, så nu har jag förutom en fantastisk bok också fyra fina namnteckningar som kan påminna mig om den här fina dagen.

Elisabeth Härenstam hade en LillaMy-väska. Det tyckte vi var ett fint sammanträffande.


Inuitmöte


Maren, Thomasine, Orpa och Jakob i deras fina nationaldräkter

Lite grönländskt | |
#1 - - Leia ♥:

Fin header :)

#2 - - smillas anaana:

nämen vilken härlig historia. Saknar dej så. Kramar!

Upp