De 3 festivaleskimåerna... och My

I natt huserade jag 3 stycken eskimåer här hemma. En kompis från Grönland skulle nämligen på Where The Action Is och han tog med sig två väninnor.

De invaderade min lilla lägenhet med väskor, massvis faktor 20 solkräm (de flesta eskimåer är väldigt bleka) och berättelser om hur bra Coldplay-spelningen var och så fnittrade vi oss in på småtimmarna tills vi alla slockade av trötthet. Det var verkligen jättemysigt att få somna till tre stycken glada grönländska röster istället för massa fågelskrik från innergården.

Det var också jättemysigt att få äta frukost med dem i flera timmar. Sen åkte de vidare mot Roskilde och lämnade kvar mig här fast jag allra helst skulle vilja hoppa ner i en av deras ryggsäckar och hänga med. Men det blev inget med det. Här ska inte festivalas, här ska jobbas.


sen gick jag och köpte en väldans massa saker på second hand. nu läser jag bloggar. fast jag tror alla i hela bloggosfären har lite sommarpaus för i min blogg är det knäpptyst. (det kan också bero på att jag har blivit akut dålig på att blogga, men vem vet? jag föredrar sommarpaus-teorin.)De
I huvudet på My | |
#1 - - Britt:

Det blir så extra tomt när man haft roligt besök och de lämnar en...det är som om det blev mer tomt än innan.

#2 - - Rebecca:

Här ska inte heller festivalas. Här lyssnades det iaf på livesändningen på aftonbladet..

#3 - - AnnaWK:

Sv: Tack kära du, nu kan vi ha pannkaksskola och bloggfika ;)

(Fast vi har varit hemma sedan i söndags men det är först idag jag har blivit människa igen, jetlagen var inte att leka med den här gången - har aldrig drabbats så illa tidigare).

#4 - - clara:

ååh vilken fin bild! och vad roligt med grønlandsbesøk :) och du, idag var jag och åt på restaurang mamartut och det var jææææættegod vegetarisk mat :D men før det mesta suger det att vara vego hær.. kram!

Upp