Bloggfrågor

Och så en bild från Grönland mitt upp i alltihopa

 

1. Hur länge har du bloggat?
Sedan april 2009. Inte så länge alltså. Jag läste bloggar ganska länge, men trodde aldrig jag skulle starta en själv. Det råkade jag göra. Det första inlägget är katastrofalt dåligt, men bloggen tog form, växte jättesnabbt första månaden och blev till det den är idag ungefär i december 2009.

 

2. Hur många bloggar återvänder du till regelbundet?

Vet inte. Rätt många. Alltså. Många.

 

3. Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar?
Majoriteten är humorbloggar. Eller bloggar som inte är menade att vara tokroliga, men som jag tycker är roliga ändå. Sen läser jag några av storbloggarnas. Och någon modeblogg. Inga dagboksbloggar, jag kräks på dem.

 

4. Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?
Jag hoppas det. Jag är absolut inte någon annan. Men jag är inte hela mig i bloggen, men det fattar ni nog.

 

5. Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?
Ja. Jag är mer försiktig med att skriva ut namn på folk som figurerar i bloggen, jag skriver om rätt mycket men jag skriver inte utelämnande. Min släkt läser den här bloggen, mina vänner läser den, mina kollegor läser den och alla ni främlingar. Klart jag tänker mig för.

 

6. I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse tror du?
Jag tänker inte hymla med att jag tycker om att få uppmärksamhet av er. Men det är inte bara därför jag skriver, det är faktiskt ruggigt roligt att sitta och läsa mina gamla inlägg. Då påminns jag om hur jag tänkte då, vad jag gjorde då och vad jag tyckte var roligt då. Det är lite fint.

 

7. Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?
Ganska många faktiskt, men det står i den här kategorin.

 

8. Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?
Ja. Allt kan vara skadligt för alla. Men ja, vissa kanske inte kan separera blogg från verklighet, kan inte skilja på vad som är privat och vad som inte är det och vissa kan bli osunt beroende av uppmärksamhet, av kommentarer, av besöksstatistik. Bloggande är inget för svaga nerver.

 

9. Hur ser bloggandets nackdelar ut för dig?

Jag blev stressad av det ett tag. Det låter nog lite tragiskt, men så är det. Plötsligt blev jag nojjig över att en massa främmande människor har insikt i mina funderingar och kunde få för mig att folk viskade om mig på stan. Sen är det jättetråkigt att känna pressen att "numåstejagblogganågotjätteroligt" fast jag inte har lust eller inspiration. Nu har jag lagt ner det där. Jag bloggar när jag vill och jag kollar aldrig på min statistik längre. Den enda indikatorn jag ser är min bloglovin'-ikon som kan gå upp och ner lite. Och den funderar jag på att ta bort.

 

10. Tror du att du fortfarande bloggar om två år?
Nej. Kanske.

Frågor & svar | |
#1 - - Emma says style, love & rock and roll.:

Kul att läsa & ja, låter som sunt tänk kring bloggandet. jag hoppas du fortf. bloggar om två är iaf!

#2 - - anne:

Bra tänkt alltihopa. Och bloggstress är inte kul.

#3 - - Satu:

Det är jobbigt när man kommer i den där perioden att bloggen blir ett måste. Då är det mycket skönare att ta den med en klackspark, den är ju ändå inte hela världen ;)

#4 - - Sofie:

Hej! Just nu pågår det en bloppis på min blogg med mängder med kläder som ska bort så snabbt som möjligt!

Klicka vidare på länken här för att komma direkt till inlägget:

http://sofieskogstrom.blogg.se/2011/january/saljes-klader-i-mangder.html



Hoppas du hittar ngt!

Kram

#5 - - En modells liv:

Nu sätter jag klackarna i taket och tycker din blogg är läsvärt och är en bra blogg!

Kunde inte låta bli så jag lade till dig på bloglovin :)



Här ska läsas!



Du får gärna göra det till mig med! :)

http://www.bloglovin.com/sv/blog/1971283/modellinglove/follow

Upp