Dags för lönesamtal?

Förra veckan började jag på ett nytt extrajobb.

Min nya kollega visade mig hans lönespecifikation för förra månaden då han jobbade 168,5 timmar och nu vet jag inte riktigt hur jag ska känna inför det här jobbet.


13,7 kronor. Före skatt.

Det är ju en lön så dålig att till och med vilken barnarbetare som helst i vilket utvecklingsland som helst tjänar bättre.

Jag hoppas verkligen jag tjänar mer än honom. Om inte ska jag kräva löneförhöjning.

I huvudet på My | |
#1 - - Emma says style, love & rock and roll.:

haha får hoppas det :)

#2 - - Mi:

Du får nog begära löneförhöjning på en gång. Ha en fin kväll!

#3 - - Britt:

Nog för att jag hört att ungdomslönerna var låga...men det där är ju hemskt även om det är i tusental.

#4 - - Gaymasen:

Vad är du för jävla golddigger? Vem tror du att du är? Fan du ska vara nöjd med det lilla du får!!! Tänka på barnen i Afrika!!!



Fin blogg. Följa varandra via bloglovin'?



Märks kanske att jag är frisk nu. ;)

Upp