Mer om Metrokorsord

Om ni tycker jag börjar tjata väl mycket om korsordsord så förlåt, men mina morgonar består till väldigt stor del av att lösa metrokorsordet.

Dagens korsord förbryllade oss dock rätt mycket. Se här:

Metrofail

 

Varulsjägare blev ordet. Ingen av oss visste riktigt vad det skulle vara, så vi skrev varulvsjägare istället. Men det ser inte riktigt rätt ut?

Undrar förresten om de som sms:ar in svaret för att vinna en cd-skiva får rätt för varulsjägare eller om det ska vara varulvsjägare. Vad tror ni?

I huvudet på My | |
#1 - - Satu:

Tror inte att "varuvlsjägare" ger rätt på något vis. Möjligtvis "varulsjägare" eller "varulvsjägare".



Mvh den inkontinenta språkpolisan

#2 - - Gaymasen:

Äsch en bokstav hit eller dit liksom. ;)



Och förresten. Du är INTE lik djurtjejen. Såvida du inte vill, så du kan få gå en charmkurs. Kanske vore något ;)

#3 - - Gaymasen:

You are din försötade sugar pie :D

#4 - - AnnaWK:

Jag brukar slänga in lite egna bokstäver när jag löser korsord (är med andra ord inte speciellt duktig på det).



Sportlife säger du? Bör jag byta? Nu med en gång? Jag kan ju inget om sånt här!

#5 - - Pieman:

Jag och en kollega satt i 20 minuter och försökt förstå vad vråla med V i början skulle bli. Fittmetro!

#6 - - stina:

FAIL. :)

#7 - - Britt:

Är det dyslektikern på Metro som gör korsorden?

Upp