Mer om mandelmassa / sprängdeg

Jag skulle ju smuggla med ner mandelmassa till Budapest.

Det var först i säkerhetskontrollen jag stötte på motstånd.
När jag la upp min väska på bandet blev jag även ombedd att klä av mig mina stövlar. När jag vänligt ifrågasatte vad det skulle vara bra för tändes en gnista misstänksamhet i säkerhetsvaktens ögon.
Han sa att jag gärna fick försöka gå igenom pipmaskinen utan att ta av mig stövlarna, men att jag då förmodligen skulle få gå igenom pipmaskinen en gång till.
Det behövde jag inte.

När jag sträckte mig efter min väska var det ytterligare en säkerhetsvakt som bestämt la sina vantbeklädda händer på min väska. Hon spände ögonen i mig och sa med vänlig & mycket bestämd röst "Vi behöver nog titta igenom din väska lite, är det okej?". Jag svarade att det gick så bra så, jag har absolut ingenting att dölja. (I efterhand kan jag känna att det var att utmana ödet lite, nu när de faktiskt misstänkte mig för att smuggla sprängdeg)

När hon öppnade väskan dök hon direkt på den lilla påsen innehållande dipp, jäst, hjorthornssalt, bakpulver & mandelmassa.
När hon packade ner allt i min väska igen, stängde den & önskade mig en god dag var jag glad att jag inte hade utmanat ödet ytterligare genom att fästa lite sladdar & en gammal klocka i mandelmassan, bara för att se vad som hände.

Då hade jag antagligen suttit & skrivit detta ifrån en cell.
I huvudet på My | |
#1 - - Anonym:

Hahaha! Du e rolig du Maria! Hoppas ni har det bra därnere. :) Drick en öl för oss här hemma o ta väl hand om björnen.



Kram



Karin

#2 - - AnnaWK:

Varför la du ingredienserna i handbagaget?

#3 - - Linda:

Man skall aldrig utmana ödet när man skall genom säkerhetskontrollen!

För några år sedan när jag var i London med Marie X2 så fundera vi faktiskt på att köpa världens största dildo och lägga i handbagaget. Detta enbart för att få se säkerhetsvaktens min när handbagaget åkte genom scanningen.

När vi sedan stod på Heathrow bland många tusen resenärer och insåg att allt elektroniskt utstyr skulle packas ut och läggas i egen behållare, ja då var vi rätt glada att vi sket i det! ;)

#4 - - NAISY- Anna i landet Upp och Ner:

Haha woooo living on the edge!!

Upp