Det hade jag på mina väggar i flickrummet

I mitt flickrum pryddes väggarna av ett otal planscher, som i så många andra tonårsflickors rum.
Jag hade bland annat:

1) en gigantisk översikt över solsystemet Vintergatan.
2) en plansch över det periodiska systemet som jag hade fått hemskickat från mycket nördigt ställe.
3) ett blyerts-öga som jag själv gnetat fram under teckningstimmarna i 7:an.
4) en plansch vars motiv utgjordes av en mycket vältränad, sexig man iförd endast en handduk som poserade sensuellt (råsexigt?) framför kameran.
5) diverse ganska deppiga låttexter skrivna & framförda av KENT.
6) Lord Robert Baden Powell.

De två första punkterna & den sista på listan vara de som skiljer mig mest från andra barn - inte många jag känner valde [He, Pb, Au, Ar] & scouternas grundare framför smöriga killar som Håkan Hellström, Orlando Bloom & handendärlilleplutteniSaganomringensomallavarsåförtjustaidånärjagvar14år att hänga upp på sina väggar

Planschen på den nakna mannen satte jag förresten upp på dörren där man bäst kunde se den från sängen enbart för att hämnas på min dåvarande pojkvän som hade en liknande plansch föreställande en ganska avklädd Jessica Alba på sin dörr. Skrattar bäst som skrattar sist!

Till höger i bild (som togs för ca 5-6 år sedan) skymtas punkt 1 & 5 från listan

 

Vad hade du på dina väggar hemma i ditt tonårs-crib?

I huvudet på My | |
#1 - - Gun:

Jag hade Abba, Sweet, Smokie och Dr Hook på väggen, haha! Och en massa hästar också.:)

#2 - - jessica:

Ja du jag hade new kids on the block...så gammal är jag! vadå inte hört talas om.... ;)

#3 - - anne:

Ett fiskenät dekorerat med snäckor och egenhändigt plockade och torkade sjöstjärnor....



Och Donny Osmond.

#4 - - AnnaWK:

Mina väggar var praktiskt taget tapetserade i planscher. Det gick från Spice girls till Leonardo DiCaprio till kattungar till Sagan om ringen (framför allt Aragon) till katten från Shrek och där i mellan ett och annat egenkomponerat fotokollage. Inte klokt hur jag stod ut.

#5 - - frikadellen:

Jag hade massa balettbilder. Nalle Puh. Leonardo diCaprio samt dröser av Peter André.

#6 - - ida:

ELIJAH WOOD heter han ju! den rare saganomringenpojken. Och ja. Jag hade honom på väggen.

#7 - - j u l i a .:

har massa svartvita bilder, haha. :')

#8 - - Emelie:

En massa puttinuttiga hundvalpar, hästar, Eagle-Eye Cherry, Five och andra artistplancher som byttes ut hejvilt. Och så klart en kalender med halvnakna killar (som sig bör);)

#9 - - Rebecca Utan Räkor:

Jag hade bröderna Hanson. Och håkan. Massa håkan. Och backstreetboys. N'sync. Och westlife.



Så jäkla originell.



Jag var dökär i minsta hansonbrodern.

#10 - - Amanda:

Orlando Bloom och hästplanscher ;)

#11 - - Ella:

Det roliga är att du ser typ...exakt likadan ut fortfarande.



Jag själv hade hästplanscher, en på Brittan en eller två på Westlife och sen en Mercedes C-klass ovanför sängen.

#12 - - Nikita:

Jag hade faktiskt alla, verkligen alla, triss-reklamaffischer sedan 10 år tillbaka.. Och samlar fortfarande.. ;)

Upp