"Va, eh neeej, det är inte sprängdeg"

Imorgon kanske jag blir tagen för en terrorist.

Jag har lovat att ta med förnödenheter till Budapest, såsom dipp i olika smaker, kardemumma, jäst, bakpulver & mandelmassa.

Mandelmassa



Just mandelmassan tror jag blir problematisk att förklara i säkerhetskontrollen.
Mandelmassa påminner nämligen lite om sprängdeg. Mandelmassa påminner kanske lite väl mycket om sprängdeg.

Risken finns att säkerhetskontrollanterna misstar mig en terrorist, battlar ner mig & kastar mig i fängelse.
& då får inte Linnea utan apostrof sina semlor.
& jag får inte åka på semester.

Men det återstår att se!
I huvudet på My | |
#1 - - anne:

Vaddå? Har de inte bakpulver och jäst i Ungern???

#2 - - Emma says style, love & rock and roll.:

oj oj. jag håller tummarna för lillterroristen! :D

#3 - - Ulrika Fabulousforty:

När min syster bodde i Israel hade vi med oss palt till henne. Vi fastnade i tullen redan på Arlanda, tills nån smart stockholmare kom på att vi var från Norrland, och såklart inte kunde klara oss i fjorton dar utan pite-palt..;D (Om du inte vet vad palt är, så får du googla ;)

#4 - - Britt:

Finns säker något recept på internet på "fulbomber" som innehåller jäst, bakpulver, kardemumma och mandelmassa.

Upp