Det bästa med juletider

Nu när det redan har gått & blivit advent tänkte jag lista det bästa jag vet med julen.

1) Stämningen
Det är ju så sinnessjukt mysigt med juleljus, grandoft & tindrande ungjävlar. Folk lugnar ner sig lite i själen. Det är fint att folk åtminstone försöker ta sig tid för släkt & vänner

2) Julebestyr
Träffas ett gäng kompisar & styra upp lite julfix. Ungefär som jag & mina vänner gjorde.
Skicka julkort, gå på julmarknad, julrimma.

3) Julematen
Klistriga glöggmuggar, kletiga russin, pepparkaksdeg, lussebullar, & skinka. Så himmelskt gott!

4) Kvalitetstid med släkten
Eftersom jag bor 40 mil från ena halvan av min släkt, & 4000 mil från andra halvan av min släkt så kan jag ibland känna mig lite ensam här i Göteborg. Men på julen, då hinner jag vara hemma, leka med kusinbarnen, prata minnen med fastrar & njuta av att vara hemma.

5) Skumtomtar
Ja. Skumtomtar får en egen punkt på listan. Frågor?

Bild från när vi firade jul i början på november


Sen att jag inte gillar att julen har blivit totalt materialistisk & rent ut sagt lite äcklig i sin klapphysteri, är en annan femma.
Det kan vi ta en annan dag.
I huvudet på My | |
#1 - - justdidit:

Skumtomtar?!? You krejsi woman!

#2 - - Gun:

Nej inga frågor på det. Skumtomtar passar dig på något vis:D

#3 - - Herta:

Skumtomtar är helt enkelt självklart. Behöver inte kommenteras.

#4 - - justdidit:

Tack så mycket, fast tråkigt väder. Som om jag inte gnällt tillräckligt på det:).. Fast å andra sidan ska det nog vara så i östeuropa:)..

#5 - - anne:

FRÅGOR OM SKUMTOMTAR!?!?!?!?!? Det mest givna på hela julen ju!!!!!



Vilka gillar du bäst? Jag gillar de man köper styckvis på pressbyrån. Fast egentligen är de bara bäst i konsistens, de är för bäriga i smaken.



Jag har en superstor limefärgad grön skål och den FYLLER jag med skumtomtar till jul! :)



Kom och smaka vettja!

#6 - - anne:

En tomte till dig. En tomte till mig.



Kanske kan familjen få en. Att dela på.

#7 - - anne:

Och du och jag äter pressbyråstyckköptatomtar!?!?!

#8 - - Herta:

Precis ¨så är det.

#9 - - Janne:

"Folk lugnar ner sig lite i själen"!? Har du någonsin varit ute på stan under juletider?

#10 - - Petter-Nicklas:

Skumtomtar är asgott ju! De borde ha två punkter, bara för det.

#11 - - Britt:

Man behöver inte dansa med i den hysteriska materialistiska klappdansen innan jul. Jag njuter hela vägen fram till jul. Inget stress, inget klappköpande, inget bakande...ja över huvudtaget inget hysteriskt alls över mitt julfirande. Julpyntar lite till första advent. Köper all mat färdig innan jul. Firar jul med mamma. Äter givetvis skumtomtar till jag nästan spyr. En påse per dag under hela vintern.

#12 - - Ida:

Ja, julen är bra! :)

#13 - - Crussoe:

NU blir jag snart tokig på de här skumtomtarna, vad ÄR det för något? Alla pratar om dem men jag har ingen aning om vad det är. Gry Forssell skriver om dem hela tiden - MEN VAD ÄR DET? Ingen vill säga och jag vill veta.



Kan du fota en skumtomtejävel åt mig:D?

Upp